Philips-Radio (1931)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Joris Ivens

Duizenden arme landarbeiders uit Brabant, die een generatie eerder nog als het ware in de Middeleeuwen leefden kwamen als werknemers van Philips plotsklaps in een nieuwe wereld terecht. We zien de beelden van de glasblazers, wiens wangen tot onmenselijk grootte opbollen. De producten, de Philips radio’s, zorgden zelf ook voor een nieuwe tijd, door massacommunicatie en het doorbreken van culturele- en mentale grenzen. Philips Radio geeft niet alleen een beeld van een modern productieproces, het is ook een staaltje van avant-gardistische vormgeving met soms abstracte, dan weer surreële beelden

avatar van John Milton
Mooie poster, dit.

Zou hem zo ingelijst in de gang hangen.

John Milton schreef:
Mooie poster, dit.

Zou hem zo ingelijst in de gang hangen.

Dat kan, slechts € 7,50! (excl. verzendkoker en verzendkosten)

Europese Stichting Joris Ivens schreef:
Anneke van der Feer maakte dit affiche voor de film Philips Radio in 1931 op traditionele wijze, met houtskool en lithografie. Het affiche werd in 2002 door filmtijdschrift Skrien gekozen tot mooiste Nederlands filmaffiche aller tijden. Het is een van de pronkstukken van uit het Joris Ivens Archief.
Dit prachtige filmaffiche is na restauratie nu voor het eerst als kunstdruk te bestellen in het formaat 67x100 cm.

avatar van John Milton
Wow, te gek

En niet verbazingwekkend eigenlijk dat ik niet de enige ben die deze mooi vindt...