Terug naar Faro: 'Beste' Meneer Schröder (2016)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Sander 't Sas

Iem en Corrie Vroombout verloren op 21 december 1992 hun 14-jarige dochter Brenda bij de vliegramp in Faro. Zelf overleefde het echtpaar de ramp ternauwernood. Sinds die zwarte dag durven Iem en Corrie niet meer te reizen in een voertuig dat door een ander bestuurd wordt; geen vliegtuig, bus, trein of boot. In 'Beste' Meneer Schröder keren ze, voor het eerst in 23 jaar, met hun eigen auto terug naar de rampplek, de landingsbaan waar hun leven voorgoed veranderde. Een reis met een lach en een traan, waarin Corrie en Iem de confrontatie aangaan met hun grootste angst.