The Wolf Mountains (2013)

Alternatieve titels: Vlcie Hory | Tajomné Karpaty - Vlčie Hory

Slowakije
Documentaire

geregisseerd door Erik Baláz
met Erik Baláz, Jozef Fiala en de stem van Russell Boulter

Deze documentaire vertelt het verhaal van een van de laatste wildernissen in Europa, waar elk dier zijn rol speelt in de eeuwige cyclus van leven en dood. Het gebied strekt zich uit over Slovakije, Polen en Oekraïne en is de thuisbasis van bevers, grote bizons, herten en wolven. Een reis terug in de tijd toen de Europese wildernis nog echt wild en vol leven was.