Baracoa (2019)

Colombia / Zwitserland / Verenigde Staten / Cuba
Documentaire / Drama

geregisseerd door Pablo Briones
met Leonel Aguilera en Antuàn Alemàn

Tijdens de zomervakantie verkennen Leonel en Antuán hun universum heel ver bij volwassenen vandaan op het Cubaanse platteland. Met een aanzienlijk verschil in leeftijd, is hun unieke vriendschap verdeeld tussen games en gevechten, gesprekken over het dagelijks leven, existentialistische vragen, eenvoudige geneugten en verveling. Terwijl zijn oudere vriend zich aangetrokken voelt tot het drukke leven in de stad, moet Leonel zijn leven en plaats in de wereld nog onderzoeken. Terwijl de Cubaanse samenleving een overgangsperiode doormaakt, komen de twee vrienden ook op een kruispunt.