Attenborough and the Giant Elephant (2017)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Documentaire

geregisseerd door Stephen Dunleavy
met David Attenborough

David Attenborough belicht het verhaal van de beroemdste olifant aller tijden: Jumbo. Het skelet bevindt zich in het American Museum of Natural History. Met een team van internationale wetenschappers probeert Attenborough te achterhalen hoe dit reusachtige dier heeft geleefd en hoe het is gestorven. Door het gevoelsleven van de Afrikaanse olifant te bestuderen, hopen ze meer te weten te komen over Jumbo.