Watergate (2018)

Alternatieve titel: Watergate - Or: How We Learned to Stop an Out of Control President

Documentaire

geregisseerd door Charles Ferguson
met Douglas Hodge, Stewart Alexander en Richard Ben-Veniste

In 1972 werd er in het hoofdkantoor van de democraten in Washington ingebroken. Er werd afluisterapparatuur geïnstalleerd met als doel de verkiezingscampagne van de democraten te saboteren. Een geheime operatie onder leiding van de toenmalige president. Twee jaar lang ontkende Nixon zijn schuld totdat de geluidsbanden werden vrijgegeven. Hij verloor het vertrouwen van de bevolking en van het congres en werd de eerste Amerikaanse president die zijn ambt neerlegde.