Zwingli (2019)

Alternatieve titel: The Reformer. Zwingli - A Life's Portrait.

Zwitserland
Biografie / Drama

geregisseerd door Stefan Haupt
met Maximilian Simonischek, Sarah Sophia Meyer en Anatole Taubman

Zürich in 1519: de jonge weduwe Anna Reinhart leidt een bezorgd leven tussen angst voor de kerk en zorgen over de toekomst van haar drie kinderen. De komst van een man in de stad zorgt voor beroering: de jonge priester Ulrich Zwingli neemt zijn nieuwe functie op aan de Grossmünster in Zürich en ontlokt felle discussies met zijn preken tegen de grieven van de katholieke kerk. Zwingli's revolutionaire gedachten beangstigen Anna. Maar als ze ziet hoeveel naastenliefde Zwingli heeft en niet alleen predikt, raakt ze steeds meer gefascineerd door hem.