ad
  • 8.089.879 stemmen

The Second Jungle Book: Mowgli & Baloo (1997)

Avontuur / Familie | 88 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Alternatieve titels: Jungle Book 2: Mowgli and Baloo / Rudyard Kipling's The Second Jungle Book: Mowgli and Baloo

Geregisseerd door: Duncan McLachlan

Met onder meer: Gulshan Grover en Jamie Williams

IMDb beoordeling: 4,5 (980)

Releasedatum: 16 mei 1997

Over The Second Jungle Book: Mowgli & Baloo

Wolvenjongen Mowgli wordt geconfronteerd met de schaduwkanten van de beschaafde wereld. Een curiosumjager van P.T. Barnum wil hem opvoeren als circusact. Deze Harrison spoort de plantageëigenaar Buldeo aan tot een klopjacht op het kereltje. Buldeo, die de oom van Mowgli is en na diens dood aanspraak maakt op zijn erfenis, heeft zo zijn eigen redenen om de jongen te vinden en 'onschadelijk' te maken. Maar dat is buiten diens kameraadjes uit het oerwoud gerekend.

avatar van Diesel

Diesel

Clichèmatige kinderfilm met slecht acteerwerk, slappe grappen en neppe actiescènes. Wel een paar leuke momenten maar als geheel alles behalve bijzonder. De beste Jungle Book is naar mijn mening nog steeds de sfeervolle Disney tekenfilm van W. Reitherman uit 1967.

Voor deze film, anderhalve ster...

avatar van speedy23

speedy23

Haast alle personages zijn bordkartonnen figuren. De sequel voegt niets toe aan het populaire verhaal van Mowgli en was tot mijn groot spijt beter onverfilmd gebleven. Jammer!!!

avatar van Don piedro

Don piedro

Geen kaskraker maar sommige scenes met de dieren vind ik toch wel komisch

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk tussendoortje voor de liefhebber.

avatar van hannes64

hannes64

Zag deze eergister op de spaanse tv, en leek me wel een prima familiefilm........moet em toch eens een keer goed zien.

Voor nu eerst even 2.5.