The Second Jungle Book: Mowgli & Baloo (1997)

Alternatieve titels: Jungle Book 2: Mowgli and Baloo | Rudyard Kipling's The Second Jungle Book: Mowgli and Baloo

Avontuur / Familie

geregisseerd door Duncan McLachlan
met Gulshan Grover, Jamie Williams en Bill Campbell

Wolvenjongen Mowgli wordt geconfronteerd met de schaduwkanten van de beschaafde wereld. Een curiosumjager van P.T. Barnum wil hem opvoeren als circusact. Deze Harrison spoort de plantageëigenaar Buldeo aan tot een klopjacht op het kereltje. Buldeo, die de oom van Mowgli is en na diens dood aanspraak maakt op zijn erfenis, heeft zo zijn eigen redenen om de jongen te vinden en 'onschadelijk' te maken. Maar dat is buiten diens kameraadjes uit het oerwoud gerekend.

Clichèmatige kinderfilm met slecht acteerwerk, slappe grappen en neppe actiescènes. Wel een paar leuke momenten maar als geheel alles behalve bijzonder. De beste Jungle Book is naar mijn mening nog steeds de sfeervolle Disney tekenfilm van W. Reitherman uit 1967.

Voor deze film, anderhalve ster...

avatar van speedy23
Haast alle personages zijn bordkartonnen figuren. De sequel voegt niets toe aan het populaire verhaal van Mowgli en was tot mijn groot spijt beter onverfilmd gebleven. Jammer!!!

Geen kaskraker maar sommige scenes met de dieren vind ik toch wel komisch

avatar van Phantasm
Leuk tussendoortje voor de liefhebber.

avatar van hannes64
Zag deze eergister op de spaanse tv, en leek me wel een prima familiefilm........moet em toch eens een keer goed zien.
Voor nu eerst even 2.5.