Live from UB (2015)

Mongolië / Verenigde Staten
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Lauren Knapp
met Erdenebat Baatar, Jargalsaikhan Dashzeveg en Batbayar Ganbaatar

“Live from UB” verkent het moderne Mongolië aan de hand van de muziekscene in Ulaanbaatar. De documentaire geeft een intrigerend beeld van een land dat haar eigen cultuur, geschiedenis en identiteit aan het herontdekken is. Verschillende artiesten, van popzangeressen tot keelzingende grungemuzikanten, komen aan het woord om de moeizame ontwikkeling van het land sinds 1990 te bespreken. Centraal staat Mohanik, een rockband die nu bezig is met zijn tweede album. De bandleden praten uitgebreid over hun jeugd, dromen en ervaringen als muzikanten. Net als Mongolië zoeken zij nog naar een eigen geluid.