Roztomilý Clovek (1941)

Alternatieve titels: A Charming Man | Roztomilý Èlovìk

Protectoraat Bohemen en Moravië

geregisseerd door Martin Fric
met Oldrich Nový, Ladislav Pesek en Natasa Gollová

Viktor Blaha is een krantenredacteur die graag onzinverhalen verzint om anderen te vermaken. Omdat hij bekend staat als een charmante kerel, nodigt zijn vriend Valtera hem uit voor een huwelijksfeest om zijn kersverse eega Karla te amuseren. Hij heeft echter geen idee hoe dingen kunnen lopen. Viktor verzint roddels en mensen vertellen deze door, opgesmukt met hun eigen interpretaties. Sommige verzinsels blijken zelfs waar te zijn. Karla's vriendin Polda blijkt nog erger te zijn dan Viktor, maar ze kan haar talenten gebruiken om hen uit de nesten te redden.

Dit is wel een heel bijzonder productieland

avatar van Querelle
Ja, staat niet als zodanig op imdb, maar Baggerman zal wel weten hoe het zit.

avatar van Baggerman
Ja, we moeten wel historisch correct blijven, nietwaar?

avatar van Querelle
Vind ik ook!