A Janela (Maryalva Mix) (2001)

Alternatieve titel: The Window (Don Juan Mix)

1 stem

Portugal
Experimenteel / Komedie
104 minuten / 87 minuten (IFFR)

geregisseerd door Edgar Pêra
met Lúcia Sigalho, Manuel João Vieira en Nuno Melo

De kabelspoorweg Ascensor da Bica rijdt door de wijk Misericórdia in Lissabon en biedt misschien wel de meest schilderachtige rit van alle kabelspoorwegen in de stad. Dit is de locatie, een vrij traditionele wijk vol zout-der-aardetypes, voor het verhaal van Antonio, een ouderwetse 'Marialva'. Deze rokkenjager en kroegtijger die de fado-barretjes en achteraf-steegjes van Mouraria afschuimt, heeft kennelijk niet door dat zijn type achterhaald is – maar waarom zou hij ook, als het zestal dames waarmee hij het bed deelt dat niet erg lijkt te vinden?