Si Qian Jin (1957)

1 stem

Hongkong

geregisseerd door Ching Doe
met Jeanette Lin Tsui, Hong Mu en Julie Yeh Feng

Een weduwenaar heeft vier dochters die allen op zoek zijn naar een man. Susu, de jongste zus, is de eerste van de vier die een huwelijksaanzoek krijgt, maar daar is haar vader het niet mee eens. Zelf ziet hij liever dat de andere zussen eerst trouwen. Zij proberen hun vader echter ervan te overtuigen dat Susu haar kans moet grijpen.

Echt niet best.

Het verbaast me niet dat ze daar in Hong Kong besloten hebben om zich vooral te gaan richten op genrefilms. Kijkende naar dit soort dramas is het maar beter dat ze andere oorden opgezocht hebben, want erg veel stelt het niet voor.

Acteerwerk is vooral erg dik aangezet. De soundtrack is vreselijk, het plotje is saai, visueel is het extreem stuntelig. En dat wordt dan gerekt tot een film die bijna twee uur duurt. Het drama in deze film werkt echt voor geen meter, verder is er gewoon helemaal niks.

Dit soort meligheid is niet al te best, zeker niet in zulke stevige dosissen. Blij dat ik de meeste van deze "klassiekers" nu gezien heb, als curiositeit misschien nog wel een keer grappig om gezien te hebben, maar als film eigenlijk niet meer aan te zien.