Faites Sortir les Figurants (2018)

België
Documentaire

geregisseerd door Sanaz Azari

Af en toe valt de naam van een bekende filmster, zoals Isabelle Huppert. Maar in deze documentaire draait het voor de verandering niet om hen, maar om de figurant. Een figurant is iemand zonder tekst, die met zijn of haar aanwezigheid filmscènes verlevendigt, maar verder geen rol van betekenis speelt in het verhaal. Documentairemaker Sanaz Azari laat ze zien terwijl ze geschminkt worden, tussen de opnamen door een praatje met elkaar maken of op hun telefoon kijken.