Closer to God (2018)

Zwitserland / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Annette Berger en Grete Jentzen

Over hoe je dichter bij God komt, hebben mensen uiteenlopende ideeën. In deze documentaire volgen de makers twee Pakistaanse mannen. De een is een derwisj, die met zware metalen ringen om zijn benen een levenslange pelgrimstocht aflegt. Hij loopt zijn voeten kapot in de woestijn, biddend bij elke schrijn die hij onderweg tegenkomt. De ander is de hoeder van een eeuwenoude muzikale traditie, voor wie het idee van God in zelfinzicht en harmonie met de omgeving ligt, een harmonie die hij probeert te bereiken door levenslang te studeren en zijn kennis op nieuwe generaties over te brengen.