The Day after I'm Gone (2019)

Alternatieve titels: Hayom Sheachrey Lechti | היום שאחרי לכתי

Israël / Frankrijk

geregisseerd door Nimrod Eldar
met Menashe Noy, Zohar Meidan en Alon Neuman

Yoram is een alleenstaande vader en dierenarts in een safaripark in Tel Aviv. Het is zijn taak om voor de wilde katten te zorgen, operaties uit te voeren op zieke dieren en ervoor te zorgen dat mensen niet uit hun auto komen als ze een kudde neushoorns tegenkomen. Yoram ziet zijn tienerdochter Roni steeds minder. Voor haar is hun donkere appartement een gevangenis die ze steeds vaker en langer verlaat. Op een avond verschijnt een team van paramedici aan de deur. Gebruikers van een internetforum melden namelijk dat Roni besloten heeft uit het leven te stappen.

avatar van tbouwh
Draaide in Gent en nu op MUBI.

avatar van tbouwh
Vader, mijn hart brandt

Over een vader die zijn brood verdient met het opereren van dieren maar oprecht niet weet wat hij met de rouw en hartzeer van zijn dochter aanmoet.

Ietwat teleurstellende film over de verstoorde relatie tussen een vader en zijn tienerdochter, die wederzijds een serieus communicatieprobleem hebben. Gezien de ernst van het onderwerp komt de film op mij veel te afstandelijk over. Wat meer diepgang en empathie zou welkom zijn geweest.