Snelweg NL (2019)

Alternatieve titel: Highway NL

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ben van Lieshout

De snelweg in Nederland heeft een totale lengte van bijna 2500 kilometer. Er is nauwelijks een ander land met zo’n enorme snelwegdichtheid. In deze documentaire wordt de monumentaliteit, maar ook de ogenschijnlijke alledaagsheid van onze snelweg in beeld gebracht. Feitelijk is de snelweg een slecht gekende arena van een breed scala aan activiteiten. Wat is dat voor samenleving die anno nu deze bijna perfecte infrastructuur heeft? Wat zegt dit monumentale netwerk over ons?