Di Yi Ci De Li Bie (2018)

Alternatieve titel: A First Farewell

China
Familie

geregisseerd door Lina Wang
met Isa Yasan, Kalbinur Rahmati en Alinaz Rahmati

Isa Yasan is een moslimjongen uit het platteland in Xinjiang, China. Zijn moeder was doof en stom ten gevolge van meningitis en ze dwaalt vaak weg van huis. Isa houdt heel veel van zijn moeder en moet zijn tijd verdelen tussen het zorgen voor zijn moeder, naar school gaan en op de boerderij werken. Hij is bevriend met een levendig klein meisje genaamd Kalbinur. Ze zorgen samen voor een schattig lam. De cijfers van Kalbinur in haar Oeigoerse taal zijn goed, maar haar scores voor Chinees zijn verschrikkelijk. Omdat Chinees de nationale taal is, wil haar moeder naar de stad verhuizen en tijdelijk werk vinden, zodat Kalbinur naar een Chinese school kan gaan.