Sisters of the Wilderness (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Karin Slater

Het wildpark iMfolozi in KwaZulu Natal is het oudste natuurpark in Afrika en het natuurlijke leefgebied van zwarte en witte neushoorns, buffels, olifanten, giraffes, nijlpaarden, leeuwen, luipaarden, zebra’s en heel veel andere dieren. Vijf jonge Zuid-Afrikaanse vrouwen trekken onder leiding van drie gidsen het gebied in; een eerste kennismaking met de wildernis waar hun voorouders eeuwenlang een bestaan vonden. Hun trip door het paradijselijke savannegebied is voor de vrouwen een persoonlijke ontdekkingstocht.