De Frivillige (2019)

Denemarken
Komedie / Drama

geregisseerd door Frederikke Aspöck
met Jacob Lohmann, Anders Matthesen en Christopher Læssø

Op verdenking van grootschalige investeringsfraude wordt multimiljonair Markus Føns in voorlopige hechtenis geplaatst. Hij rekent erop dat zijn connecties met de onderwereld hem in het huis van bewaring wel goed van pas zullen komen, maar het tegenovergestelde blijkt waar: hij wordt in elkaar geslagen. Hij gaat akkoord met vrijwillige afzondering op een speciale afdeling die bescherming biedt aan de meest verachte bajesklanten. Typerend voor de solidariteit op de afdeling is het koor waarin zij wekelijks samen zingen. Meedoen is voor de machiavellist Markus niet genoeg. Als ervaren manipulator begint hij stap voor stap de positie van koorleider Niels te ondergraven.