Julemandens Datter (2018)

Denemarken
Familie

geregisseerd door Christian Dyekjær
met Martin Buch, Mia Lyhne en Ella Testa Kusk

Hoog in het Noorden van Groenland woont de twaalfjarige Lucia samen met haar moeder Claudia en vader Julius, de beroemde Kerstman. Ze gaat naar de internationale kerstmannenschool en wil de volgende Kerstman van Denemarken worden. Helaas mag dat niet, want alleen jongens mogen naar de kerstmannenschool. Ze gaat in protest en krijgt van de hoofdmeester een onmogelijke opdracht om zich te bewijzen: de wens van het jongetje Albert waarmaken om diens zieke vader beter te laten worden.