Trio (2019)

België
Drama / Komedie

geregisseerd door Matteo Simoni, Ruth Beeckmans en Bruno Vanden Broecke
met Bruno Vanden Broecke, Ruth Beeckmans en Matteo Simoni

‘Trio’ volgt het verhaal van Wim, boekhouder, neuroot en eenzaat die al een tijdje met een depressie worstelt. Zijn halfbroer en tegenpool Gert probeert hem op te beuren met een niet zo alledaags cadeau. Lise een grofgebekte escorte maakt in Wim lang verloren gevoelens los. De depressie lijkt ver weg. Ze praten, lachen, dansen... maar ze zijn niet alleen. Gert is eveneens betoverd door de eigenwijze, intrigerende Lise. De paringsdans begint. Een onwaarschijnlijk trio ontstaat. Voor het eerst heerst er rivaliteit tussen de broers. Een uur lang is Lise van hen. Daarna is alles anders.

• vanaf vrijdag 28 juni te koop op dvd

avatar van Boenga
Het lijkt wel één lange scene, een toneelstuk; maar ik veronderstel dat er wel een switch is telkens wanneer het beeld zich verplaatst en er niemand te zien is.
In al z'n eenvoud, met non-stop conversaties tussen drie mensen, is dit best wel een degelijke film. Om echt goed te zijn, mis ik toch diepgang en originaliteit. Veel thema's komen aanbod: broederliefde en -haat, stress, autisme, werkdruk, jaloezie, seksisme,.. maar... het ligt er allemaal iets te dik op.
Fijne zit, maar geen film die ik een tweede keer zou bekijken.

avatar van misterdhdh
Een Vlaamse film is altijd wel eens leuk om te kijken. Deze trio in de bioscoop gezien en het was een geweldige meevaller voor mij. De humor vond ik persoonlijk geweldig en had tranen van het lachen bij de klaarkom scene in de auto. Met dit simpele verhaaltje heb ik me toch enorm vermaakt. Kon me zelfs inleven in de leefwereld van Wim, hoe triestig dat ook is. Ben niet zo een grote fan van Beeckmans maar in deze film vind ik ze wel leuk. Het acteerwerk van de anderen is ook goed en de film is gewoon leuk om naar te kijken. Had wel een happy end verwacht maar dat zat er niet in, wat zeker geen nadeel is. Ook speciaal is dat de film in één lang beeld is opgenomen wat toch ook wel origineel is. Had er niet zo hoge verwachtingen van maar ging met een smile te cinema uit. Een topfilm is dit natuurlijk ook niet maar wel een leuk filmpje. Al snap ik dat sommigen dit niets zullen vinden en de humor niet hun ding.
3.5/5