Der Mordanschlag (2018)

Duitsland
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Miguel Alexandre
met Maximilian Brückner, Petra Schmidt-Schaller en Ulrich Tukur

Begin jaren 1990 is Hans-Georg Dahlmann voorzitter van het agentschap dat na de hereniging van Duitsland Oost-Duitse ondernemingen privatiseerde. In die hoedanigheid was hij een mikpunt van aanslagen, niet het minst van de RAF. In zijn werk krijgt hij hulp van assistente Sandra Wellmann. Maar wat hij niet weet, is dat Sandra lid is van de RAF en als informant in het kabinet van Dahlmann is binnengeloodst om terroristen Bettina Polheim en Klaus Gelfert alle nodige informatie te leveren, zodat ze de man kunnen uitschakelen.