Almost Nothing (2018)

1 stem

Italië / Frankrijk / België
Documentaire

geregisseerd door Anna de Manincor

Voor de meeste mensen betekent het CERN deeltjesfysica-onderzoek. Almost Nothing neemt een andere benadering: het CERN als een buitengewoon sociaal en menselijk experiment, een ondergrondse kathedraal op de grens tussen Zwitserland en Frankrijk. De documentaire portretteert de multiculturele gemeenschap die leeft in het CERN, alles bij elkaar 15.000 mensen die samen werken aan een gemeenschappelijk doel. Hoe vinden zij hun plaats in dit uniek en gigantisch denkorganisme? En naar wat zijn zij eigenlijk op zoek?