Las Cruces (2018)

Chili
Documentaire

geregisseerd door Teresa Arredondo en Carlos Vásquez Méndez
met Ernesto Fica Toledo, Erna Orellana Moya en Luis Palma Leon

Een aantal dagen na de staatsgreep van 1973 verdwijnen 19 medewerkers van een papierfabriek. Ze waren gearresteerd vanwege hun vermeende participatie in de vakbonden dan wel linkse partijen. 40 jaar later verbreekt een politieman het stilzwijgen door te onthullen dat het private bedrijf CMPC betrokken is bij de dood van deze 19 mannen. Tot de dag van vandaag blijft de zaak onopgelost.