De Belofte van Pisa (2019)

Nederland

geregisseerd door Norbert ter Hall
met Yorick van Wageningen, Jesse Meester en Nora El Koussour

Sam, een energieke Marokkaanse jongen, wordt toegelaten tot het prestigieuze Muziek Lyceum in Amsterdam Zuid. Bij de ijssalon Pisa belooft hij plechtig aan zijn oudere broer Sol dat hij niet zal afhaken en zal slagen voor zijn eindexamen van de elitaire muziekschool. Sol belooft op zijn beurt om Sam met al zijn schoolwerk en muziekrepetities te helpen. Maar dan wordt Sol gearresteerd voor een overval en verdwijnt voor jaren achter de tralies. Terwijl zijn broer vast zit, moet en zal Sam op eigen kracht de belofte van Pisa gestand doen.

• Vanaf 10 oktober in de bioscoop
Vanaf 10 oktober in de bioscoop (Independent Films)