Aenne Burda: Die Wirtschaftswunderfrau (2018)

Duitsland
Biografie / Drama
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Franziska Meletzky
met Frédéric Vonhof, Gabrielle Scharnitzky en C.T. Brauner

In tegenstelling tot wat Franz Burda verwacht had, heeft zijn vrouw de mode-uitgeverij overgenomen en onderhandelt ze over de drukkosten van hun tijdschrift. Klein denken is niet haar ding: Aenne wil honderdduizend exemplaren laten drukken. Ze werkt veel en kan met moeite haar werknemers betalen, maar is des te enthousiaster over de publicatie van de eerste editie. Met de hulp van grafisch kunstenaar Wilhelm Kemper zorgen ze ervoor dat verschillende maten van een patroon op een blad gedrukt kunnen worden, waardoor het boekje handig blijft. Haar enthousiasme is terecht: het eerste nummer is verrassend snel uitverkocht.