Jealous of the Birds (2011)

Verenigde Staten / Duitsland / Polen
Documentaire / Drama

geregisseerd door Jordan Bahat

Deze film focust zich op de emotionele geschiedenis van een kleine gemeenschap van overlevenden van de Holocaust die na de bevrijding van de nazi-vernietigingskampen in Frankfurt bleef. De volgende vraag wordt gesteld: 'Waarom zouden overlevenden ervoor kiezen om in Duitsland te blijven - schouder aan schouder met de personen die hen mishandelden ?' En hoewel de film geen eenvoudige antwoorden vindt, ontdekt hij een unieke gemeenschap die leeft onder specifieke omstandigheden.