Forgotten Plague (2015)

Alternatieve titel: Forgotten Plague: M.E. and the Future of Medicine

Documentaire / Historisch

geregisseerd door Nicole Castillo en Ryan Prior

Ryan Prior's leven stortte op 22 oktober 2006 compleet in toen hij werd getroffen door een aandoening waarvan talloze artsen niet wisten wat het was, laat staan dat ze er een behandeling voor hadden. Hij schrok ervan dat wereldwijd miljoenen mensen aan de kant staan door deze aandoening en vaak zelfs tientallen jaren het bed moeten houden. Forgotten Plague (de vergeten plaag) is een ontdekkingsreis naar de verborgen wereld van myalgische encefalomyelitis (chronisch vermoeidheidssyndroom). Het is een bloedstollend verhaal over de medische misser bij het aanpakken van veel chronische en complexe aandoeningen. Maar het is ook een boeiend verhaal hoe de wetenschap de geneeskunde verandert en het leven van mensen verbetert.