Het Koninkrijk van René Heyvaert (2018)

1 stem

België
Documentaire

geregisseerd door Pieter Verbiest en Bertrand Lafontaine
met René Heyvaert

René Heyvaert (1929-1984) wordt bewonderd door andere kunstenaars, maar is bijna onbekend bij het grote publiek. Naar aanleiding van een uitgebreide tentoonstelling in Museum M in Leuven, spraken documentairemakers Pieter Verbiest en Bertrand Lafontaine met tal van mensen die Heyvaert van dichtbij hebben gekend of voor wie hij een belangrijke inspiratiebron is geweest. Het levert een rijkgeschakeerd portret op van een de meest intrigerende naoorlogse Belgische kunstenaars. Een verhaal over compromisloze architectuur. Over kunst die zich niet in vakjes laat stoppen. Maar ook over ambitie, teleurstelling en veerkracht.