Tsuma Yo Bara No Yô Ni: Kazoku Wa Tsuraiyo III (2018)

Alternatieve titels: Tsumayo Baranoyōni: Kazoku Wa Tsuraiyo III | What a Wonderful Family! 3: My Wife, My Life | 妻よ薔薇のように 家族はつらいよIII

1 stem

Japan
Komedie / Drama

geregisseerd door Yôji Yamada
met Isao Hashizume, Masahiko Nishimura en Yui Natsukawa

Derde film over de familie Hirata, waarvan drie generaties samenwonen in één huis. Wanneer Fumie, de vrouw van de oudste zoon Konosuke Hirata, tijdens haar huishoudelijk werk op de bovenste verdieping even de ogen sluit, schrikt ze wakker omdat beneden een dief rondloopt. Hij gaat ervandoor met het geld dat Fumie in de loop der jaren stiekem gespaard heeft van haar huishoudgeld. Haar man Konosuke wist daar niets van en bestookt haar met allerlei verwijten. Ontdaan verlaat Fumie de volgende morgen het huis. Haar vertrek leidt binnen de kortste keren tot chaotische toestanden in huize Hirata…

Minder hilarisch en meer dramatisch dan de beide voorgaande films over de dagelijkse beslommeringen van de familie Hirata. Ondanks de andere sfeer nog steeds een gezellige film. Ik weet niet of het hier bij blijft, maar ik zou een vierde deel in deze serie bepaald geen ramp vinden.