The Gathering, Part II (1979)

geregisseerd door Charles S. Dubin
met Maureen Stapleton, Efrem Zimbalist Jr. en Rebecca Balding

Twee jaar nadat het uiteengevallen gezin van de ongeneeslijk zieke Adam Thornton weer bij elkaar kwam, staan zijn weduwe en kinderen wederom voor een uitdaging betreffende hun relatie. Adams weduwe Kate Thornton heeft voor het eerst sinds Adams dood weer interesse in romantiek. Ze wordt het hof gemaakt door Victor Wainwright, die tevens interesse heeft in het familiebedrijf. De kinderen wantrouwen hem, waardoor ze weer herinnerd worden aan de moeilijkheden die ze hadden met hun vader. Kan het gezin in het idyllische stadje in New England nu tijdens de feestdagen hun meningsverschillen opzijleggen?