I Am Golden Karen (2018)

België / Myanmar / Thailand
Documentaire

geregisseerd door Maui Druez en Preben Verledens

De Karen zijn al jaren één van de grootste onderdrukte etnische minderheidsgroepen in Birma. Velen van hen ontvluchtten het bloedige conflict met de Birmese overheid -de langste guerrillaoorlog ter wereld- en werken en leven in Thailand. Thawaa is een jonge Karen-hiphopmuzikant. Het verhaal over hem en zijn familie staat symbool voor een hele generatie die is opgegroeid als tweederangsburger in Thailand, maar nog steeds een sterk verlangen koestert om terug te keren naar hun vaderland.