Sideline (2018)

1 stem

België
Documentaire / Sport

geregisseerd door Maarten Goffin, Louis Pons en Joost Wynant

Na een slepende knieblessure moet Moses Adams (28), een voormalig Nigeriaans international, aanvaarden dat zijn voetbal loopbaan afgelopen is en hij geen inkomsten meer heeft. Hij beslist zelf een voetbalacademie op te richten in zijn thuisland Nigeria. Hij gaat zoals vele lokale voetbalmakelaars jongens verleiden met grote beloftes en houdt zo de voetbalcarrousel in stand. Hij was zelf immers één van de vele Afrikaanse voetballers die naar Europa kwam om zijn voetbaldroom waar te maken in het spoor van bijvoorbeeld Didier Drogba. De droom van vele Afrikaanse talenten spat helaas al snel uit elkaar. Voor sommigen is falen geen optie: ze blijven rondzwerven in Europa, zonder papieren en zonder een vangnet.