Privacy of Wounds (2018)

Noorwegen
Documentaire

geregisseerd door Dalia Kury

Hoe krijg je verhalen uit Syrië volledig authentiek naar buiten? Zouden oud-gevangenen zich tegenover een interviewer wel volledig bloot kunnen geven? De Jordaanse filmmaker Dalia Kury kwam met een oplossing. Voor The Privacy of Wounds bouwde ze in een Noorse kelder een groepscel na, waar drie Syrische immigranten zichzelf vrijwillig in opsluiten. Onder het oog van onbemande camera’s die constant blijven opnemen zitten ze drie dagen zonder daglicht op dezelfde dunne matjes, pratend over hun tijd in verschillende Syrische gevangenissen.