Wo Yuan Yi (2012)

China
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Zhou Sun
met Bingbing Li, Honglei Sun en Yihong Duan

Weiwei is een succesvolle sales director. Zij is al in de dertig en nog steeds vrijgezel. Haar zwangere vriendin vindt dat het tijd wordt dat Weiwei een echtgenoot aan de haak slaat. Zij regelt een aantal blind dates voor haar vriendin, allemaal in hetzelfde restaurant, allemaal op dezelfde tijdstip, zodat Weiwei een vergelijkend “warenonderzoek” kan doen. Een van de mannen die komt opdagen, is de bescheiden, goedlachse Nianhua. Hun kennismaking wordt verstoord door het plotseling weer opduiken van Yang, een ex-geliefde van Weiwei die zeven jaar geleden zonder taal of teken met de noorderzon is vertrokken…

Een doorsnee verhaal over de nouveau riche van China, gefilmd tegen de spectaculaire skyline van Beijing. Nogal clichématig, zij het dat de afwijkende manier waarop de succesvolle zakenvrouw omgaat met haar twee aanbidders best leuk is om te zien.
De grote attractie van deze film is natuurlijk Bingbing Li, die op middelbare leeftijd nog niets van haar schoonheid heeft verloren en wat dat betreft met gemak kan concurreren met die andere Bingbing (Fa).