Mussolini's Sister (2018)

Israël / Palestina
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Juna Suleiman
met Hiam Jarjoura en Mbada Jaroura

In deze documentaire met een vleugje fictie kruipen we in het hoofd van de bejaarde Hiam, een Palestijnse vrouw uit Nazareth. We zien haar bij de kapper, wanneer ze haar snorharen harst en als ze naar bed sloft. De alledaagsheid van het leven krijgt een extra lading, doordat filmmaker Juna Suleiman – haar kleindochter – veel scènes lardeert met interne monologen van Hiam. Langzaamaan krijgen we een beeld van haar verleden: haar huwelijk, haar familie en haar vermogende broer die de opmerkelijke voornaam Mussolini draagt.