A New Spirit (2017)

Alternatieve titel: Ruach Hadasha

Israël

geregisseerd door Doron Eran
met Imri Biton, Ohad Shahar en Doron Ben-David

“A New Spirit” vertelt het verhaal van de twee broers Jacob en Shmuel. Ze groeien op in een arme, traditioneel Joodse familie. Bij het ouder worden ontwikkelt Shmuel zich meer en meer tot een orthodoxe jood terwijl Jacob geraakt wordt door de christelijke boodschap en als Messiaanse jood het evangelie verspreidt. Dit leidt tot een tweespalt, niet alleen binnen de familie maar ook in de gehele joods-orthodoxe gemeenschap, die hem bestempelt als een radicaal die Joodse zielen steelt. Het conflict escaleert met grote gevolgen voor de hele familie.