Crèches Sauvages (2017)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Jean-Luc Guidoin

Verscholen diep in een hol zoeken vier vossenwelpjes naar de uier van hun moeder, zodat ze kunnen aansterken. Niet ver daarvandaan komen vier jonge uiltjes uit hun ei, en ze zijn meteen klaar om stukjes muis te verorberen. Bij een weiland in de buurt bewegen in het struikgewas acht kleine zwijntjes. Ze worden in open lucht geboren en zijn dus meteen bij de pinken. Onder de grond, weg van het gevaar dat roofdieren voor hen betekenen, worden acht kleine konijntjes geboren. Deze documentaire volgt de eerste, fragiele stapjes in het leven van pasgeboren dieren, het begin van de school van het leven.