Slam (2018)

Australië / Frankrijk

geregisseerd door Partho Sen-Gupta
met Adam Bakri, Rachael Blake en Rebecca Breeds

Ameena, een jonge Australische van Palestijnse afkomst, verdwijnt op mysterieuze wijze in de nacht na haar slam poetry optreden. Een Australische piloot wordt neergeschoten boven Syrië en wordt gevangen genomen door IS. De twee op zichzelf staande gebeurtenissen brengen beroering in het normaal zo rustige leven van Ameena's broer Ricky, woonachtig in een buitenwijk. De media suggereren namelijk dat Ameena geen vermist persoon is, maar een radicaal die naar Syrië is gegaan om zich bij de Islamitische Staat aan te sluiten.