Jazda Obowiazkowa (2018)

Alternatieve titel: Compulsory Figures

Polen
Documentaire

geregisseerd door Ewa Kochanska

Om half 6 's ochtends staat Julia al op de ijsbaan, vanaf de zijlijn gadeslagen door haar moeder Marina. Die is tot alles bereid om haar te laten slagen als kunstschaatser. Hier in Polen liggen immers kansen die haar gezin in Oekraïne niet had en ze is vastbesloten die te grijpen – ook als ze de huur niet kunnen betalen omdat Julia nieuwe schaatsen nodig heeft. Wat Julia zelf vindt van de ambities van haar moeder? Passie voor het kunstschaatsen spat niet van de schuchtere tienjarige af, maar gezien de druk is dat niet verwonderlijk. Zijn haar toekomstplannen de offers waard?