Délit de Fuite (1959)

Frankrijk / Italië / Joegoslavië
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Bernard Borderie
met Antonella Lualdi, Félix Marten en Aimé Clariond

Fred is een sportjournalist die door de grote baas Aitken gevraagd wordt om met hem mee te gaan naar een stadje aan de Italiaanse kust. Daar vraagt Aitken hem om twee dagen te wachten om te zien of hij hem directeur van zijn krant zal maken. Fred gaat naar een motel, geholpen door een jonge man, Rossi. Fred ontmoet diens mooie dochter Lucille bij Aitken en hij laat zich verleiden haar zijn Ferrari uit te lenen. Ze keert kort daarop terug en vertelt dat ze een ongeluk heeft gehad. De auto is beschadigd en een wiel zit onder het bloed. Om Lucille en haar situatie te redden, geeft Fred er de voorkeur aan het ongeluk verbergen te houden. Maar even later blijkt dat het slachtoffer van het ongeluk daarvoor al was gedood.