Lady Winsley (2019)

Frankrijk / Turkije / België
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Hiner Saleem
met Mehmet Kurtulus, Ezgi Mola en Senay Gürler

Lady Winsley, een Amerikaanse romanschrijfster, wordt vermoord in Büyükada, een Prinseneiland bij Turkije. Inspecteur Fergan komt uit Istanbul om het onderzoek te leiden. Met de hulp van de herbergierster, de mooie Azra, krijgt hij te maken met de goedbewaarde geheimen van deze kleine hoek van het land met zijn talloze taboes, sterke familiebanden, oude tradities en etnische diversiteit die breder is dan de geesten van de mensen.