Goede Buren (2018)

Alternatieve titel: Good Neighbours

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Stella van Voorst van Beest

Wanneer de Rotterdamse inwoner Bep de Bruin, na 10 jaar dood in huis wordt gevonden, zonder dat iemand haar heeft gemist, is de stad in shock. Hoe kon dit gebeuren? Ada (59) en haar beste vriendin Wilma (70) zijn vrijwilligers voor de lokale campagne tegen eenzaamheid, die de gemeente organiseert. Samen gaan ze van deur tot deur, op zoek naar eenzame mensen die hulp kunnen gebruiken. Good Neighbours toont hoe twee gouden Rotterdamse vrouwen zich onvoorwaardelijk inzetten voor hun medemens, waarbij ze, waar nodig, de officiële regels een beetje buigen.

Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (Cinema Delicatessen)