Walden (2018)

Zwitserland / Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Daniel Zimmermann

In het bos nabij een klooster in het Oostenrijkse Admont worden de zingende vogeltjes in het serene landschap opgeschrikt door het geluid van een kettingzaag. Een spar wordt neergehaald en in de vorm van planken naar een geheimzinnige locatie in Brazilië gebracht. De relatie tussen de natuur en de geïndustrialiseerde wereld wordt in 'Walden' centraal gesteld evenals hun eeuwige strijd. Langzaam wordt duidelijk dat er een soort van harmonie gevonden moet worden opdat beiden kunnen voortbestaan.