Yeonaeui Mat (2015)

Zuid-Korea
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Aaron Kim
met Ji-ho Oh, Ye-won Kang en Ju-hee Ha

Sin-seol, een vrouwelijke uroloog die zelf kampt met allergieën, behandelt vooral mannen met seksuele problemen in bed. De mannelijke verloskundige Seong-ki heeft last van impotentie, sinds hij verantwoordelijk was voor een tragisch verlopen keizersnedebevalling. Hun praktijkruimten liggen naast elkaar op dezelfde verdieping van een gebouw. Ze hebben voortdurend onenigheden. Op een avond vindt Seong-ki zijn ergerniswekkende buurvrouw Sin-seol stomdronken op straat. Tegen beter weten in neemt hij haar mee naar huis…

Aardige romcom over botsende karakters. Uiteraard is de afloop voorspelbaar, maar de weg daarnaar toe is bezaaid met amusante verwikkelingen. Best leuk voor een keer.