The Final Sacrifice (2016)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Ari Taub
met Frank Licari, Johnny Solo en Carmine Raspaolo

In de herfst van 1944 is Italië veranderd in een chaotisch land. De geallieerden rukken op vanuit het zuiden. De Duitsers willen met hun bondgenoot de oorlog nog winnen, maar de Italianen zijn onderling verdeeld. Ondertussen woedt er aan de beruchte Gotenstellung een hevige strijd. Een murw gevochten Duitse eenheid moet zich er terugtrekken voor een sterkere groep Amerikanen. Maar niet iedereen brengt zichzelf in veiligheid. Enkele vrijwilligers kiezen ervoor het ultieme offer te brengen en zoveel mogelijk Amerikanen mee te nemen in de dood.

1944 de Duitsers worden vanuit het zuiden van Italië aangevallen door de Amerikanen en in het Noorden door de Partizanen. Verhaal speelt zich af bij de Gotenstellung. Klinkt allemaal leuker dan het is. Weinig actie en de laatste zelfmoord missie is zo voorbij. Verhaal is op zich nog wel aardig en voordeel is wel dat de Duitsers Duits spreken en de Italianen Italiaans. Winnaar van 3 filmfestivals