Kontserto Gia Polyvola (1967)

Alternatieve titel: Concert for Machine Guns

Griekenland
Oorlog / Drama

geregisseerd door Dinos Dimopoulos
met Jenny Karezi, Manos Katrakis en Kostas Kazakos

Het is 1940. Griekenland is in oorlog met Italië. Nicky (Jenny Karezi), een medewerkster van het Griekse opperbevel, raakt verwikkeld in een gevaarlijk spionagecomplot. In ruil voor het leven van haar enige broer wordt ze door de Italianen gedwongen geheime documenten te leveren over de Griekse oorlogsvoering. Als haar verraad uitkomt moet ze de Italianen valse documenten leveren en raakt ze steeds meer verstrikt in een gevaarlijk spel van spionage en contra-spionage. Als de aantrekkelijke kapitein Alexis (Kostas Kazakos) de operatie dreigt te verstoren, staat Nicky voor de keuze haar hart te volgen of voor haar land te kiezen. Kan liefde bloeien op het slagveld?