Aruna & Lidahnya (2018)

Indonesië

geregisseerd door Edwin
met Oka Antara, Dian Sastrowardoyo en Hannah Al Rashid

Aruna is halverwege de dertig, gelukkig en een trotse vrijgezel. Ze is een epidemioloog, maar haar echte passie is eten. Wanneer ze gevallen van vogelgriep moet gaan onderzoeken in verschillende steden in de Indonesische archipel, neemt ze haar twee beste vrienden mee om samen met haar te eten: de eigenzinnige, in de VS opgeleide chef-kok Bono en de onmogelijke schrijver Nadezhda. Inzichten in voedsel, lokale geschiedenis, religie en de Indonesische politiek worden verkregen. Ze ontdekken meer dan veracht tijdens de reis door steden als Surabaya, Pamekasan (Madura), Pontianak en Sing-kawang. Tijdens haar reis ontmoet Aruna toevallig haar oude liefde, Farish, waardoor ze zich wat vreemd voelt.

Op Cinemasia komende week