La Recta Provincia (2007)

1 stem

Chili
Komedie / Fantasy
160 minuten (speelfilm) / 180 minuten (Buenos Aires Festival Internacional de Cine Independiente) / 240 minuten (tv miniserie) (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Raoul Ruiz
met Bélgica Castro, Ignacio Agüero en Ángel Parra

Er was eens een man. Hij woonde bij zijn moeder en werkte als verzorger van een groot landhuis in Chili. Op een dag vond de man een bot in de tuin. Het bot had gaten erin; het was een fluit. De man pakte de fluit en begon het te bespelen. De muziek veranderde in een lied en de stem die het lied zong, smeekte de man om te zoeken naar de andere botten van een lichaam dat hier en daar was verspreid. Dus gingen de man en zijn moeder elk pad volgen, dat van God en die van de duivel, op zoek naar de resterende botten zodat ze het skelet van de christen weer bij elkaar konden brengen en hem een christelijke begrafenis konden geven.