Mallory (2015)

Tsjechië
Documentaire

geregisseerd door Helena Trestíková
met Miroslava Neradová, Vrát'a en Krystof

Na de geboorte van haar zoon weet Mallory af te kicken van haar drugsverslaving en zet ze alles op alles om op het rechte pad te blijven. Maar het nuchtere leven blijkt nog harder dan ze dacht. Ze is dakloos en haar zoon wordt onder voogdij geplaatst. Vanuit de auto die ze bewoont kan ze de onbezorgdheid van voorbijgangers alleen maar benijden: zij is buitengesloten van dat leven, van de rest van de samenleving. Dertien jaar volgde Helena Trestíková deze grote, sterke en zorgzame vrouw op haar lange weg naar boven.